Oddział
Na wniosek rolników ekologicznych z terenów Mazowsza wschodniego Zarząd Główny Stowarzyszenia EKOLAND w Przysieku, na posiedzeniu w dniu 10 lutego 2005r. powołał ODDZIAŁ WSCHODNIOMAZOWIECKI, który od dnia 16 września 2005 roku posiada osobowość prawną.

Zarząd

Elżbieta Baranek - Przewodniczący
elbar3@op.pl

Paweł Rytel - Wiceprzewodniczący
pawel.rytel@gmail.com

Adam Mianowski - Sekretarz
mianowski.adam@gmail.com

Elżbieta Rytel - Skarbnik
egosp.rytel@gmail.com

Komisja Rewizyjna:
Tomasz Staniak - Przewodniczący
Peter Stratenwerth - Członek
Janusz Biały - Członek

Siedziba Oddziału:
Łukówiec 105
05-317 Jeruzal
gm. Mrozy

Nr rachunku bankowego:
03 8038 0007 0040 0023 2000 0010
Bank spółdzielczy w Łosicach oddział Mordy
NIP 5321905256
REGON 140355789

  1. Członków Oddziału Wschodniomazowieckiego obowiązuje Statut Ekolandu
  2. Zgodnie ze statutem mogą być członkowie zwyczajni, członkowie wspierający i honorowi.
  3. Prawo do posługiwania się znakiem towarowym EKOLAND określają odrębne przepisy i Kryteria Ekolandu.
  4. Posługiwanie się międzynarodowym logo rolnictwa ekologicznego określają przepisy.
  5. Certyfikat zgodności w rolnictwie ekologicznym można uzyskać spełniając warunki zawarte w Ustawie o rolnictwie ekologicznym
  6. Zgodność gospodarowania z kryteriami Ekolandu mogą potwierdzić jednostki certyfikujące: Agrobiotest, Bioekspert, Ekogwarancja PTRE.

Kilka praktycznych uwag dla rolników zainteresowanych przestawianiem się na metodę ekologiczną:
  1. Zdobądź jak najwięcej informacji o tej metodzie gospodarowania,
  2. Odwiedź gospodarstwo, posiadające już certyfikat i zrób wywiad z właścicielem na temat zalet i wad tej metody gospodarowania,
  3. Przekonaj w s z y s t k i c h domowników o zaletach tej metody.
  4. Zgłoś fakt rozpoczęcia przestawiania gospodarstwa w jednostce certyfikującej
Nasze plany to:
  1. Kontynuacja regularnych kiermaszy - spotkań konsumentów z rolnikami ekologicznymi pod nazwą "Otwarte Wrota".
  2. Wspólne zaopatrywanie się w nasiona, pasze, środki i materiały do produkcji rolnej ekologicznej.
  3. Marketing i szukanie rynków zbytu.
  4. Edukacja ekologiczna.
  5. Śledzenie poczynań Rządu i w miarę możliwości wpływanie na opinię społeczną oraz na kształt tych ustaw, które dotyczą rolnictwa, ekologii, ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa żywności i zdrowia konsumentów.
  6. Poszukiwanie środków na rozwijanie działalności - marketing, uczestnictwo w szkoleniach, sprawniejszą sprzedaż bezpośrednią.